Seattle otočil zápas v Chicagu a Hawks prohráli 2:3
V minulém utkání proti Calgary nastoupil Connor Bedard poprvé s „A“ na dresu, vynikající formu potvrdil hattrickem a po výhře 5:2 si zlehka pochvaloval, že ho rozhodčí brali vážně a že ho tak často nevykazovali z vhazování. Čtvrteční zápas proti Seattlu však přinesl opačný obrázek a nejen Bedard, ale i celý tým a fanoušci měli po porážce 2:3 řadu důvodů, proč se na rozhodcovskou sestavu zlobit.
O druhé přestávce měli Hawks dvoubrankový náskok a vzhledem k tomu, že ve třetích třetinách se jim dosud dařilo, zdálo se, že k další výhře není daleko. Jenže hosté se po prvním gólu, kterému předcházelo sporně přehlednuté zakázané uvolnění, nadechli, brzy srovnali a dvě minuty před koncem zasadili Chicagu rozhodující úder.
Brzy po začátku druhé třetiny začal Vlašić pěknou přihrávkou gólovou akci, kdy kombinaci s Nazarem a Teräväinenem zakončil Bertuzzi. Ten se po lehkém zranění vrátil do sestavy v dobré pohodě a ke své 10. letošní brance přidal i asistenci, když v polovině zápasu v přesilovce parádně jednou rukou naservíroval puk do výborné pozice Teräväinenovi.
První dól Krakena byl pro chicagského brankáře hodně smolný, když se kotouč několikrát odrazil a Knight byl bez šance. V těžké situaci se ocitl také o chvilku později, kdy Evansovu střelu lehce tečoval Wright a bylo srovnáno. Klíčový moment zápasu se odehrál čtyři minuty před jeho koncem. Bedard se propracoval do brejku, k zakončení se však nedostal a protože rozhodčí faul neviděli, rozčilená hvězda Hawks neudržela nervy na uzdě. Dvouminutový trest za urážku rozhodčích Seattle potrestal jen pár vteřin před jeho vypršením, když Montourovu přihrávku na brankoviště uklidil přes bránícího Kaisera Schwartz.
„Nechci k vám být drzý, ale o co šlo, to neřeknu. Ale jsme všichni profesionálové, měl bych si to pohlídat a zachovat se jinak, když k něčemu takovému dojde. Musím se z toho poučit,“ řekl Bedard. „Je třeba se na to dívat z obou úhlů,“ hodnotil trenér Jeff Blashill. „V takové chvíli se nesmíte nechat vyloučit a on to dobře ví, sám to teď řekl. Takže to si mezi sebou nějak vyřešíme. Ale zároveň si myslím, že to byl velmi důležitý zásah do zápasu, takže i když nevím, co přesně mu řekl, muselo by to být něco fakt osobního. V zápalu boje se to někdy stane. A chápu, proč byl rozčilený, když ho někdo v takové pozici fauluje. Ale to ho neomlouvá, někdy prostě musíte sklopit hlavu a nechat to plavat. Je nutné to vidět z obou stran.“
Blackhawks se na rozhodčí nezlobili jen kvůli situaci, která předcházela vítěznému gólu, ale také kvůli dřívějšímu zákroku na útočníka Burakovského. Zatímco proti Calgary dostal tvrdý zásah do hlavy zadák Murphy, tentokrát schytal ostrou ránu bez puku právě Burakovsky, ze zápasu odstoupil a bude jistě chybět i dnes proti Buffalu. „Upřímně, neměl puk pod kontrolou a trefili ho přímo na hlavu. Kdyby puk měl a přihrával, tak to pochopím, ale takhle… tím spíš, když vezmu za co jiného se dneska vylučovalo,“ povzdechl si kouč Blashill.